Crear un blog

Crear un blog és, a dia d’avui, la manera més ràpida, econòmica i accessible de fer sentir la nostra veu.

Ara bé, què hem de tenir en compte a l’hora de crear un blog?

1.Escollir un tema.

Un blog és quelcom que ens ha de motivar. Ens hem de sentir còmodes i curiosos per escriure sobre un tema que ens apassioni.  La motivació serà el pilar fonamental del blog. La constància és, a la llarga, el fet diferencial més important.

Per tant, abans de res, cal fer un anàlisis interior de les nostres inquietuds.

2.  Escollir un nínxol:

Un cop fet l’anàlisi, cal fer un estudi del mercat al qual ens dirigim.

En primer lloc, i encara que sembli obvi, és molt, molt, recomanable utilitzar l’eina de planificador de paraules clau de Google Adwords per tal de saber si existeix un mercat.

https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home
https://www.youtube.com/watch?v=DlBsbR_3ErQ

Un cop demostrat que hi ha mercat, hem de tenir en compte la seva saturació. Per aquest punt, cal fer un anàlisi de la hipotètica competència.

  1. Cerca blogs de la temàtica en la que estàs interessat i fes-ne un llistat amb els millors.
  2. Estudia la freqüència amb que publiquen, els continguts sobre els que parlen, el nombre de subscriptors…

Així doncs, només podrem entrar al mercat amb perspectives d’èxit si som capaços d’aportar quelcom diferencial. Aquest valor afegit pot venir a través de:

  • Presentar un nou format
  • Una nova llengua
  • Nous formats

The Digital Public Domain between Regulation and Innovation

3.  Escollir el nom del blog

Estem d’enhorabona! Arribats a aquest punt, després d’haver demostrat que hi ha mercat i que podem aportar valor afegit, hem d’escollir el nom del blog.

El nom del blog és allò que ens identificarà, serà la nostra “marca”. Per tant, cal fer una elecció curosa.
Quins factors cal tenir en compte?

  1. Coherència amb el contingut: El nom ha de permetre al lector saber a quin tipus de blog es dirigeix i de què tracta.
  2. Fàcil de recordar: Cada dia rebem milers d’impactes visuals i auditius; aleshores, hem de fer-ho fàcil als nostres lectors  Cal que sigui un nom curt i fàcil de recordar.

Un cop tenim el títol del blog, només ens queda adquirir un domini que tingui relació amb ell.

Per tal de fer-ho, és important utilitzar el cercador de paraules clau esmentat al principi de l’article https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home . Aquesta eina ens permetrà descobrir quines són les paraules amb més cerques i menys competència.

Aleshores, amb aquestes paraules, caldrà comprovar quins dominis estan lliures i quins són els més adients.

Factors a considerar en relació amb el domini:

  • Sense elements de puntuació ( – )
  • Curt i específic
  • On registrar un domini?

Per a tots aquells dominis que no siguin .cat, recomano Hostgator – un dels majors proveïdors de hosting dels EUA que, tot i no ser el més barat en dominis, si ho és en hosting. Per tant, si volem simplificar-nos la vida, és més recomanable comprar-los-el.

Per als dominis .cat, us deixo la plana web de la fundació .cat on hi ha la llista de registradors autoritzats i els passos a seguir per a registrar-se. Per a registrar aquest domini vaig usar serveisweb; el qual, ha respost de manera excel·lent les qüestions que els he plantejat :)

4.  Hosting

Ja tenim domini! Estem un pas més a prop de ser uns bloggers com déu mana :) El següent pas a fer és el d’hospedar el nostre domini a un proveïdor de hosting.

Hi ha infinites possibilitats i empreses on fer-ho. Tanmateix, cal tenir en compte aquests factors:

  • Fiabilitat: El proveïdor de hosting ha de ser fiable i, per tant, poder garantir que la teva plana web sigui accessible les 24 hores del dia els 365 dies l’any.
  • Preu: Com en tot, el preu serà un factor més a ponderar en relació amb la qualitat.
  • Escalabilitat: El proveïdor serà capaç d’acompanyar al blog en el seu creixement?

Vist el que hem de tenir en compte, us recomano Hostgator, una empresa reconeguda i amb experiència que ofereix un pla de 6,36 dolars al mes que ofereix:

  • Dominis il•limitats (pots hostejar tants dominis com vulguis)
  • Espai en disc il•limitat (Funció vital per a no haver de patir per qüestions d’espai)
  • Ample de banda il•limitat
  • SSL certificat

Aquí us deixo un vídeo que he realitzat jo mateix on explico, a grans trets, hostgator:

Projecte nou from Alexandre D. Codina on Vimeo.

 

Si decidiu utilitzar Hostagor, podeu usar els següents cupons de descompte:

  • CATBLOGGER25 : Descompte d’un 25%
  • CATBLOGGER : Descompte de 9.94$

5. Plataformes:

Ja quasi bé ho tenim! Ara que ja hem aconseguit registrar un domini i podem hostatjar-lo, és l’hora de triar quina plataforma; és a dir, gestor de continguts, utilitzarem .

Les opcions més conegudes i utilitzades són Joomla, Drupal i WordPress.

D’entre les tres, per experiència personal, WordPress és la més sencilla, ràpida i assequible de configurar.

Ara bé, wordpress és el CMS – gestor de continguts- però ens falta el tema o la plantilla que utilitzarem.

Les meves planes preferides on cercar plantilles gratuïtes són:

Plugins recomanats:

  • Yoast WordPress SEO
  • Shareaholic | share buttons, analytics, related content : https://shareaholic.com/publishers/

6. Continguts

La pedra filosofal de qualsevol blog és el seu contingut. Davant la incertesa inicial sobre què i quan publicar, només podem esmentar un seguit de consells.

Pel que fa a què publicar:

  • Crear articles en forma de llista. Ajuden a fer una lectura més ràpida i són més atractius.
  • Incloure elements gràfics que emfatitzin el contingut del bloc
  • Crear una sèrie d’articles publicats en successius dies. Això crea expectació i augmenta les visites.
  • Donar peu a col•laboracions amb els lectors. Habilitar àrees de contacte i estar atent als comentaris.

En relació amb la freqüència de publicació, dependrà de:

  • Freqüència de publicació del nínxol
  • Disponibilitat horària
  • La cadència que agradi als subscriptors; és a dir, que no es cansin ni que perdin l’interès.
  • Recomanació: Publicar sempre les mateixes hores, crea hàbits de publicació  fa augmentar l’interès dels subscriptors.

Quins títols posar?

A l’hora de posar títols, cal que ens fixem en les paraules clau. Tal i com esmentat anteriorment, l’eina de google keyword tool planner ens serà de gran utilitat. Abans d’escriure un títol, haurem de fixar-nos en les cerques de les paraules clau a Google.

7. Difusió

Un cop creat el contingut, el que volem és rebre visites i obtenir feedback. Per que això passi caldrà que realitzem tasques de difusió.
Aquestes poden realitzar-se a través de diferents vies:

SEO i SEM

El SEO és l’optimització de la plana web per tal de millorar els nostres resultats orgànics – no pagats; en canvi, el SEM és l’adquisició de visitants a través del pagament als buscadors.

SEO

SEO

Ambdós són vàlids i funcionen. Tanmateix, el SEO és una millor inversió a llarg termini perquè seguirem rebent visites sense haver de pagar als buscadors.

Aleshores, com donem d’alta la web als buscadors?

https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?pli=1
http://www.bing.com/toolbox/webmaster/

En aquest apartat és molt recomanable utilitzar el plugin que hem anomenat abans: Yoast WordPress SEO; el qual ens ajudarà a millorar el SEO de cada post.

Aquí us deixo un vídeo explicatiu d’Àlex Navarro, creador de http://www.vivirdelared.com/, sobre SEO:

 

8. Xarxes socials
Les xarxes socials són una font de tràfic molt important. Aquest canal té la peculiaritat de que és viral; és a dir, a través de les successives comparticions, el contingut pot estendre’s exponencialment.

A més, hem de tenir en compte que només funcionarà si creem contingut prou atractiu als lectors; els quals, exposaran la seva reputació online al compartir-lo.

Per tant, quines estratègies podem seguir en aquest canal?

  • La primera, instal•lar botons de compartició social a través del plugin Shareaholic anomenat abans.
  • La segona, enviar tuits a persones amb influència online que estiguin relacionades amb el tema del qual parleu.
  • La tercera, entaular converses a les xarxes socials.
  • La quarta, demanar als lectors que comparteixin el contingut que els agradi més. Així doncs, si us ha agrada aquest blog, compartir és viure! ;)

9. Subscripció
És vital aconseguir que bona part del tràfic que arribi al bloc es converteixi en subscriptors. Per què? Perquè són una font recurrent de visites.

La millor eina gratuïta per a fer-ho és el Google Feedburner; el qual, ens permet crear feeds.

Follow Me :)

alexcodi

Català, Cooperativista, creador de parlemdetot , Blogger.cat i de Where Is Catalonia. " Ens mantindrem fidels per sempre més al servei d'aquest poble" Salvador Espriu
Follow Me :)

Latest posts by alexcodi (see all)

Directory powered by Business Directory Plugin

Si continua navegant en aquest blog, accepta l'ús de cookies. more information

L'ús de les cookies s'utilitza amb la finalitat de proporcionar la millor experiència possible a l'usuari. A Blogger.cat utilitzem cookies de tercers que informen sobre el seu comportament a la web. Els programes que utilitzem són: - Google Analytics - Click Tale (http://www.clicktale.com/privacy-service) - Recollida de dades per programes d'afiliats (Fotolia, Aweber, Hostgator, Elegant Themes, Theme Forest) Si continua utilitzant aquesta web sense canviar la seva configuració de cookies o clica a acceptar està consentint la política de cookies del web.

Close

Real Time Web Analytics